#Blogs que me encantan: Chris Roberts Branding and Art Direction

chris roberts blogMe encanta todo de este blog y de su página web, http://www.thisisuncoated.co.uk/about/ su diseño, la franja de fotos, los colores. Cada detalle en las fotos nos cuenta una historia. La gama de colores que utiliza produce la sensación de un ambiente casual y relajado, que no deja de ser armónico y elegante a su manera.

Ahora, la pregunta del millón: ¿Porqué recomendar un blog sobre dirección de arte en un blog dedicado a la literatura, los libros, la escritura y la lectura?

En el post Art of the Menu de June 26, 2015, escribe:

Dotted around the Soho area of London are a number a fantastic restaurants, all serving a small amount of dishes. Each of these dishes are brilliantly made, featuring the best ingredients, sourced seasonally from experts in the food trade. You may think that having a limited menu would limit the amount of customers coming through the door, less choice means less chance of pleasing everyone. However these restaurants are never empty. You can walk around Soho any night of the week and most of them are stacked out.

What they do, they do really well, and they keep it simple. Less choice means less confusion and more emphasis and time spent on what is produced. This means that every dish eaten should be a winning dish. Customers and critics get to know this, people trust what the chef is producing and which ingredients he is choosing. This all results in foot fall, happy customers spread the word and new customers are created.

Any business can learn from this. Keep your sell simple and focused, less is more. Concentrate on making a few great things, rather than lots of OK things. Make sure everything you produce is as good and refined as it can be. Most importantly make it easy for your customers, so they know exactly what they will be getting from you, in the Soho restaurants case ‘a carefully selected menu of fantastic dishes’.

Source: http://www.thisisuncoated.co.uk/blogMe

Para resumir, nos cuenta sobre un restaurant en Londres que redujo al mínimo su menú, para poder ofrecer únicamente aquellos platos en los que ellos son verdaderamente buenos. El resultado, como él mismo afirma, es que cada plato es un ganador.

Este consejo lo encuentro útil para muchas disciplinas y quehaceres, pero también en el oficio de escribir. Nos ayuda a enfocarnos en lo esencial, en lo que realmente somos buenos, en una sola cosa, dejando de lado aquellos platos o géneros que no nos quedan tan bien.

Ciero con una frase que me enamoró: “Asegúrate de que cada cosa que produzcas sea tan buena y refinada como pueda ser”. Esto aplica para elegir un menú, para escribir un libro y para todo en la vida.

 

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